Grønne hjerter erstatter hunden Viggo

Vig Festival har i år besluttet at skifte logo. Hunden Viggo, som ellers har været festivalens mangeårige varemærke, er blevet udskiftet til et mere moderne udtryk.

Vigfestivals nye logo. Måske er det V for Vig, eller hjerter som banker for musikken.

Viggo, den ellers kendte maskot for Vig Festival, er i år ikke at finde på armbånd, plakater og bannere. Et nydesignet logo af tre grønne hjerter vil præge familiefestivalen.

Vig Festivals formand Johnny Nilsson forklarer, at tiden var inde til at få et mere professionelt udtryk. “Hjertelogoet var det, vi synes kom tættest på, hvad Vig Festival er”, siger Nilsson og forklarer, at der var mange forskellige løsninger på bordet.

Jagten på det nye logo har været en langvarig proces. Først blev en konkurrence sat i stand, hvor både kreative skoler og lokale kunne komme med bud til maskottens erstatning. Ingen forslag synes dog at ramme, hvad festivalen søgte, og et professionelt bureau står nu bag festivalens nye identitet.

”Man kan selv bestemme, hvad logoet skal stå for. Eksempelvis et V for Vig, eller et hjerte, der banker for musikken,” fortsætter Nilsson, der er yderst tilfreds med resultatet.

Festivalledelsen kan godt forstå, hvis årets gæster savner den gamle maskot, men Viggo er dog ikke helt forsvundet. Den karakteristiske gule hund, er i år at finde i Viggos Børneland, hvor maskotten vil tage sig af de yngre festivaldeltagere.